Ayuda:FAQ Edición

De Asturianu-Lliones
Saltar a: navegación, buscar
Iventia FAQ
FAQs...

Xeneral
Llinguas
Llectores
Collaboradores
Edición
Dereichos d'autor

Véyase tamién...

Ayuda

Esta Ayuda trata de responder a las cuestionis frecuentes acerca de la edición n'Iventia. Pa más información, consulte l'apartáu d'edición de la Wikipedia n'español.

¿Cómo puéu editar una páxina?

Debe facese click na pestaña d'Editar situada al entamu de l'artículu, na fileira de pestañas ubicás sobre'l títulu, ó en cualesquiera enllaces d'edición [edit] que apaecen nas cabeceiras de las seiciones, a la derecha de las mesmas. Con eillos pueden crease enllaces, usare carauteres en negrina ó en cursiva, enllaciar imáxenes y muichas outras cousas.

¿Cómo puéu crear enllaces?

Un enllaz ye'l nome dun artículu ubicáu dientru dun doble corchete. Ye posible tamién crear l'enllaz con testu diferente al que amuesa'l propiu enllaz, como por eixemplu:
  • [[Nome de l'artículu]] -- enllaz normal
  • [[Nome de l'artículu]]s -- el sufixu añadíu (nesti casu, la letra s) apaez cumu parti de l'enlaç.
  • [[Nome de l'artículu|outru nome]] -- oculta el nome de l'artículu y amuesa cualquier outru testu escoyíu nel sou llugar (utilízalu con moderación, y enxamás añadas testu como "¡faz click eiquí!").
  • [[Nome de l'artículu (desambiguación)|outru nome]] -- el "trucu contestual": la parte ente paréntesis nun s'amuesa.
Pa toos estos enllaces nun ye necesariu collocar guiones baixos ("_") pa actuar como separtadores como puedes vere en dalgunos enllaces. Los espacios tamién desempeñan la mesma función, y nun orixinan problemas al enllaciar.

¿Cómo puéu renomar una páxina?

Los usuarius puen treslladar páxinas. Estu mueve'l calteníu de las mesmas y el sou hestorial d'ediciones a un nuéu títulu, creandu una redireción nel antigu títulu que conduz al nuéu. Esti métodu ye más efeutivu que copiar y pegar el calteníu a mano, preservando asina l'hestorial d'ediciones de l'artículu. Pa mover un artículu has utilizare la pestaña de Treslladar. Una vegada que haigas movíu l'artículu, por favor, faz click sobre l'enllaz Lu qu'enllacia eiquí que apaez a la izquierda, y corrixe los enllaces que conducían pa faza'l títulu antigu (que apaecerá marcáu como una redireción), que apaecen na llista proporcionada.
Las imáxenes y outros archivos multimedia nun pueden sere renomaos. Puedes facere una copia de l'archivu al tou propiu sistema, renomalu eillí, y entós subilu col nuéu nome. Corrixe tolos enllaces que siñalen al antigu nome, faciendo que conduzan al nuéu nome, y tres destu marca l'archivu antigu como archivu pa borráu rápidu, pa que asina un alministrador pueda borrala por ti.

¿Cómo puéu borrar una páxina?

Ante tou, nun branquees la páxina. Los branqueos de páxinas suelen ser rápidamente revertíos, de forma que ye un procedimientu inútil. El procedimientu pal borráu de páxinas debe seguise como el de los archivus multimedias, lleváu a cabu por alministradores; los usuarios pueden recomendare la súa eliminación.

¿Cómo puéu editar una páxina de redireción?

La forma más cenciella d'editar una páxina de redireción ye pulsando l'enllaz que apaez embaixo'l títulu de l'artículu cuando l.legas por mediu d'una redireción "(Redirixíu dende ...)". Por eixemplu, si tratas de l.legar a Asturianu-Llionés, sedrás redirixíu a l'artículu asturianu-llionés, onde xusto embaixo del títulu verás el testu "(Redirixíu dende Asturianu-Llionés)". Pulsando nesi momentu sobre l'enllaz del Asturianu-Llionés l.legarás a la redireción, onde podrás editala.

¿Cómo puéu comprebare los cambios d'outros usuarios n'un artículu?

El software MediaWiki puede crear una llista que amuesa los cambios ente dos versiones dun artículu (tanto ente dos versiones consecutivas como ente la versión actual y una anterior). Estu apaez refleyáu na páxina del hestorial de ca artículu, a la que puedes acceder a traviés d'una de las pestañas superiores. Pa comprebare los cambios ente dos versiones, sólo has marcáre las ediciones que quieres comparare y facere click en Comparare versiones seleicionás. Nesta comparancia, denominada diff, s'amuesan en roxu los cambios que s'aprecian ente dos ediciones seleicionás.

¿Cómo puéu collocare imáxenes n'un artículu?

Ante tou, has tenere'l permisu pa la publicación de la imaxen, lu cualu significa que ó bien yeres el creador de la imaxen, y por tanto posees el sou copyright, ó bien pertenez al dominiu públicu ó ta lliberada con una llicencia de códigu abiertu. Si la imaxen s'alcuentra aloxada nun servidor de la túa propiedá, puedes referenciare la imaxen dende l'artículu d'Iventia simplemente añadiendo'l vínculu URL, como indica esti eixemplu:
  • http://mi.servidor.com/imaxen.png
D'esta forma, el vínculu sedrá incluyíu nel artículu, si bien nun apaecerá como una imaxen, sólo como un enllaz. Si en llugare desu deseyas subire una imaxen a Iventia, puedes usare la opción "Subire archivu" (upload file) que apaez nel menú de la izquierda, siempres como usuariu rexistráu. Una vegada que la imaxen seya subida, puedes referila al tou artículu d'Iventia como s'amuesa embaixo, insertando una l.lamada a la imaxen ente dobles corchetes.
  • [[Image:Nome de la túa imaxen.jpg|Testu descriptivu de la imaxen]]