Usare como página d'aniciu / añadire a favoritus ¿Non puôdis ve-la puvlicidá? Descarga Flash Player

La redi n'asturlheonés

REGIÓN

Un Congressu Internacional analizará l'evolución del patrimoniu lingüísticu estremeñu del 4 al 6 de noviembri

www.hoy.es

15/10/2004 L'evolución de la palra estremeña, la su realidá lingüística ahtual y el su h.uturu sedrán dalgunus de los temas que se tratarán nel congressu internacional sob·ri patrimoniu lingüísticu estremeñu, que celebrarássi los días 4, 5 y 6 de noviembri l'Associación cultural pal estudiu y divulgación del Patrimoniu Lingüisticu Estremeñu (APLEx)

El principal ohetivu del Congressu, primer ahtiviá duna associación constituyía'l 28 de noviembri de 2003 y que cuenta cun un centenal de socius, é mantenel y cunserval l'acentu estremeñu y el patrimoniu lingüísticu de la Comuniá Autónoma, y cuntribuyil a que "el pueb·lu estremeñu seya más cultu", esplicó'n Cáceris el presidenti de l'entiá, Antonio Viudas Camarasa.

Patrimoniu cultural

Viudas Camarasa, professol de Lengua Española de la UEX y miembru de la Real Academia d'Estremaúra, cunsidera que la palra estremeña y las sus peculiariais lingüísticas h.orman parti dun patrimoniu cultural que se tié de cunserval y divulgal pa que nu se perda.

Espertus en lingüística d'universiais

Expertos en lingüística de universidades de Canadá, Portugal, Alemania, Estados Unidos, Francia y México, y en España de las universidades Complutense y Autónoma de Madrid, Barcelona, Sevilla y de Extremadura, participarán en el encuentro, en el que se analizará la realidad lingüística actual de Extremadura y las propuestas de actuación para un futuro.

Pa vel información más cumpleta, pué visitassi la página d'europa press y la oficial del Congressu Internacional APLEx.

 

El llibru editáu por Villalar niega la esistencia de la rexión llïonesa

www.diariodeleon.es

 

 

15/10/2004 La fundación Villalar, una entidá promovida dende'l gobiernu autonómicu pa "potenciare" el sentimientu de pertenencia a la comunidá, sacóu a la lluzi'l pasáu mes de xuliu los dous tomus del sou primer llibru, Castilla y León. El proceso autonómico, de Mariano González Clavero. Trátase duna tesis doutoral qu'esplica y desarrolla'l percorríu políticu y social que conduxu a la creación de l'actual autonomía.

Una atenta llectura al testu de los dous volúmenes desvela un vergoñosu tratamientu de lo llïonés, la rexión llïonesa y la identidá llïonesa, fasta tal puntu que chega a negare por completu la súa esistencia, tanto hestórica como actual. El llibru, encamináu como la propia Fundación Villalar a "construyire conciencia rexional", como lu afirmun los sous propius patronus, deixa vere craramente cuál ye la súa verdadeira intención: llexitima-la actual comunidá autónoma de Castiella y Llïón, aún pasandu per cima la hestoria, la economía y la identidá de la rexión de Llïón.

Procurador del Común

Assina lu vienun los miembrus de l'Asociación Pro Identidá Llïonesa, que nestus momentus tan estudiandu la posibilidá d'elevare una queixa formal al Procurador del Común y al Defensor del Pueblu col fin de rebatire y dare rempuesta a las "barbaridaes" que, al sou xuiciu, s'afirman y sostienen nel citáu llibru. L'asociación, que desta maneira regresa activamente a l'arena pública, llevóu a cabu una llectura reposada del testu y concluyóu que ye una "pena" que las fuercias políticas, sociales y culturales llïonesas nun haigan ditu nada "pa refuta-las barbaridaes que dici un llibru editáu pola Fundación Villalar y pagáu col nuessu dineiru". D'ente los dous volúmenes, l'asociación entresacóu dalgunus párrafus especialmente representativus. Nel llibru pueden lleese cousas como éstas: «La diferencia entre León y Castilla fue desapareciendo en tiempos medievales. Desde comienzos del siglo XVI, y probablemente antes, todo el espacio intramontañoso al norte de la cordillera central fue percibido como una sola entidad, y con un solo nombre, Castilla la Vieja, como expresión culta de la Castilla por antonomasia. El nombre de León se fue eludiendo progresivamente, pese al empeño de los eruditos del siglo XIX; fue tan sólo una ciudad o una provincia más de entre las otras de la región» escribi Clavero citandu a outru estudiosu castiellanu, García Fernández.

«Después de 20 años, en León sigue habiendo un problema, se sienten perjudicados por el Estado de las autonomías»

«La posibilidad de que se constituyera un León autonómico siempre preocupó en Valladolid»

Zamora: A asociación lleva l'ésitu d'Ecocultura ás feiras ecolóxicas de Portuál y Alemaña.

www.laopiniondezamora.es

 

 

12/10/2004 A Diputación Provincial decidióu apostare cun fuôrcia pola promoción de us produtus ecolóxicus de a provincia y, sobro tóu, por Ecocultura, a feira cun a que acaba d'inaugurare Ifeza, y que tuvu un amportante ésitu de públicu y participación. Horas despuôis de zarra-las puôrtas desta primeira edición us responsables de l'equipu de Gobiernu que presidi Fernando Martínez Maíllo comenzanun a trabayare na promoción de a muôstra n'outrus países. Enantes de que termine l'anu Ecocultura presentaráse na feira ecolóxica que se organiza en Lisboa y a continación, en febreiru, en Alemaña.

La muôstra que organiza en diciembre Agrobio (Asociación Portuésa d'Agricultura Biolóxica) ta considerada una de as máis amportantes d'Europa, y a eilla Zamora acudirá cula ventaxa que lli supón el habere puôstu en marcha Ecocultura cun una amportante participación d'asociaciones, produtores y distribuidores lusus, once en total. L'oxetivu ye acudire á feira portuèsa cun un stand nel que se facilite anformación sobro Ecocultura y, al tiempu, qu'entame a promoción de a imaxe de a muôstra zamorana (cul logotipu del caracol).
Durante us prósimus días, amás d'analiza-los resultaus de a encuesta á que conestanun us máis de cien produtores y distribuidores que participanun n'Ecocultura, a Diputación fixará as fechas nas que se cellebrará a segunda edición desta muôstra dedicada a us produtus ecolóxicus. En tan sólo tres días a feira cun a que s'inauguróu Ifeza consiguióu atraere a máis de 26.000 visitantes, una cifra que avala a iniciativa, sigún us organizadores, y que respalda a continuidá desti proyectu n'anus sucesivus.

El XIV Ciclu Coral Internacional tiendrá lugar del 16 al 30 d'octubri ena ilesia.

www.eldiariomontanes.es

 

13/10/2004 El municipiu de Polanco prepárasi ya pa la XIV edición del Ciclu Coral Internacional. Trátasi duna importanti cita cultural que se desendolcará ente los días 16 al 30 d'octubri nel marcu incomparabli de la Ilesia Parroquial de San Pedru Advíncula. El programa desta nueva convocatoria h.ue presentáu ayeri'n rueda de prensa pol alcaldi, Miguel Ángel Rodríguez; el concehal de Cultura, Avelino Rodríguez; el curdinaor del ciclu, Hilario Oruña, y los representantis de las firmas patrocinaoras, José Luis Zarate, director de Solvay, y Javier Gutiérrez, director de l'oficina de Caja Madrid en Torrelavega. Trátasi dun certamin mui especial que cumpli ya'l su catorci cumpliaños, en abiéndosi convertíu nun referenti cultural del municipiu y de Cantabria, dá la calidá de la programación. El platu h.uerti de la mesma ta ena presencia, esti añu, de la Coral Femenina Brilliant Harmony, de Tokiu, el día 30.

Elementos clásicos

Pesie a ellu, esta edición caltién tamién elementos clásicos como ye'l cantu de las coralis huvenilis, la presencia d'agrupacionis d'otras provincias y la destacá participaci´n de coralis cántabras. Tolas representacionis tiendrán lugar ena Ilesia de San Pedru Advíncula, a partir de las 20:30 oras, cuntandu cola colaboración del párrocu local.

Referenti

Tolos responsablis destacun la importancia de la permanencia desti ciclu situándolu como referenti de la música coral. Asinamesmu tamién se destacó'l h.echu de que se trata dun certamin nu competitivu abiertu al públicu en general.

La presentación del certamin cuerrerá a cargu de Juan José Crespo nel marcu de la Ilesia de San Pedru Advíncula, un lugar especial dá la magnífica acústica que li caracteriza pal deleiti de la música coral.

Los reis conocin los planis de h.uturu d'Alqueva acumpañaus por Sampaio

www.hoy.es

 

14/10/2004 Los Reis d'España visitun ayel la pressa d'Alqueva, situá a unus 40 kilómetrus de la frontera ispanu lusa, ondi pudun conocel de manus de los ténnicus los planis d'espansión futurus del que é'l mayol embalsi edificáu n'Europa. Acumpañaus pol matrimoniu Sampaio, Don Juan Carlos y Doña Sofía osservun l'ob·ra d'ingeniería pola que se creará'l mayol lagu artificial européu, cun una capaciá tres vezis mayol que l'embalsi de La Serena.

Procedentis de la localiá estremeña de Cuacos de Yuste, ondi acudierun a l'ahtu d'entrega del premiu Carlos V de l'Academia Europea de Yuste al presienti purtugués, Jorge Sampaio, los Reis recorrun n'elicóhteru l'immensa istalación. Dispués, los ingenierus de l'Empresa de Dessarrollu e Infrastruhturas d'Alqueva (EDIA) esplicun a la comitiva l'intención d'amplial las ahtiviais de la pressa, nun principiu cuncib·ía pa proporcional agua pal riegu.

Assina, comentun qu'Alqueva quieri trah.ormassi nun proyehtu trasfronterizu, cun múltiplis ohetivus, como'l de stal presenti ena proución d'energías renovablis y energía eólica, amás de la idrueléhtrica.

Assistun tamién la ministra de Cultura, Carmen Calvo, los titularis purtuguesis d'Assuntus Esterioris, Antonio Monteiro, y de Meyu Ambienti, José Luis Arnaut, amás del presienti de la Hunta d'Estremaúra, Juan Carlos Rodríguez Ibarra, el su vizipresienti, Ignacio Sánchez Amor y el direhtol de l'Academia Europea de Yuste Antonio Ventura Díaz.

Nun ambienti de cordialiá, frutu de las buenas relacionis de la Corona española cul presienti purtugués, los Reis muestrun un gran interés polas carahterísticas de la pressa. Inclusu pudu oyissi a Doña Sofía preguntal si abía pecis, siendu contestá afirmativamenti polos responsablis d'Alqueva.

 

 

  Sobre nós Avisu lhegal Opina Participa Puvlicidá Contacta nogu


© 2004 asturlhiones.com. Tolos dreithus reservaus.